dilluns, 9 de juliol del 2012

Brioix portuguès


Siguem sincers, no considero que sigui una dona rencorosa però quan algú me la "fot" o em surt malament quelcom, diguem-ne que queda allà.... això sí, si posteriorment se'm demostra el contrari aquell esdeveniment queda oblidat de per vida.

I és el mateix que us puc dir d'aquest brioix, ja que fa dos anys vaig provar de fer aquesta recepta i va acabar anant a les escombraries perquè m'havia quedat com una pedra, i buscant receptes per fer un brioix en condicions per esmorzar el cap de setmana, vaig pensar que seria un bon moment per donar-li una segona oportunitat. 
Si la massa em prometia que llevaria com una desesperada llavors ja tornariem a ser amigues....

Com podeu veure m'he reconciliat amb el brioix portuguès, enrrere queda aquell mal record de massa dura i odiosa.

Ingredients:
- 3 ous
- 90 gr de mantega
- 120 ml de llet
- 80 gr de sucre
- 550 gr de farina
- 5 gr de llevadura seca

Per farcir:
- crema de xocolata o "Nocilla"
- un ou batut
- sucre morè


Posem dins la cubeta de la panificadora tots els ingredients seguint l'ordre establert, excepte els de farciment. Iniciem el programa d'amassar i deixem que finalitzi.
Un cop feta la massa la deixem reposar una hora dins la panificadora perquè dobli de volum.

Treiem la massa, espolsem el marbre amb farina i acabem d'amassar amb un xic de farina fins que poguem treballar-la amb les mans. Fem 6-8 porcions, les aplanem lleugerament i afegim al centre una cullerada de crema de xocolata. Segellem i col·loquem a la vora del nostre motlle rodó.
Repetim l'operació amb les altres, tot deixant una mica d'espai entre els brioixos perquè puguin llevar sense problema. Tapem amb un drap i deixem llevar una hora més. 

Pintem amb ou batut la superficie del brioix i espolsem una mica de sucrè morè pel damunt.
Enfornem uns 30 min a 180º, un cop veiem que s'enrrosseix la superfície tapem amb paper del forn o d'alumini i deixem que s'acabi de coure.

Treiem del forn i deixem refredar.


Bon profit!

19 comentaris:

  1. les masses de brioix són complicades, però veient la pintassa que té aquest, paga la pena l'esforç!!!
    petonets

    ResponElimina
  2. Estaba pensando en hacer hoy uno. Hija, estamos a 17º y con el gran diluvio encima... qué más se puede hacer que poner el horno?

    ResponElimina
  3. M'alegro que t'hagis reconciliat amb el brioix, perquè realment el resultat valia la pena! Això fer fer les 6-8 porcions el fa més bonic visualment i, segurament, més fàcil de menjar, oi? Caram, caram, ets tota una pastissera! A veure si jo també em reconcilio amb la meva por a fer-ne i m'hi atreveixo un dia. Petons

    ResponElimina
  4. No podies tenir millor reconciliació...jeje
    Jo també el tinc a pendents...
    Petonets.

    ResponElimina
  5. quina passada nena!!! enhorabona

    ResponElimina
  6. Què bé que t'hagis reconciliat, així tots hem pogut gaudir d'ell!!!!aquest briox és tot un luxe!!!!!

    ResponElimina
  7. M'encanten els brioxos!!! Quina pinta!!!!
    Petonets

    ResponElimina
  8. Une brioche très réussie. Bravo!!!!

    ResponElimina
  9. Quina pinta que fa! Això, per berenar els dematins amb un cafè amb llet ha de ser exquisit.

    ResponElimina
  10. Ostres! Acabo de descubrir el teu blog i quina sorpresa aquest brioix tan maco!! Felciitats!! El provaré de fer!! ;)

    ResponElimina
  11. m'han vingut ganes d'agafar una boleta de brioix i endur-me-la a la boca sense cap mirament!! t'ha quedat genial, de pastisseria totaL!! petons

    ResponElimina
  12. Aparte de tener una maravillosa presentacion, doy fe que comerse un trozo aun es mejor. petonets

    ResponElimina
  13. Una molt bona reconciliació! Quin brioix més bonic. Segur que estava deliciós! Nosaltres ens el menjaríem amb un bon suc de fruites, seria un esmorzar o un berenar boníssim!

    Avui per dinar us proposem uns espaguetis amb bolets i tomàquets. Esperem que us agradin!
    www.esfruita.com/assessorem/espaguetis-amb-bolets-i-tomaquets

    ResponElimina
  14. L'èxit és dels que perseveren. Sí senyora, ara t'ha quedat esplèndid! Petons.

    ResponElimina
  15. Aquí es pot dir allò de segones parts han sigut bones. Quina pinta!
    Bon cap de setmana,
    Nani

    ResponElimina