No té ni punt de comparació amb una pasta fresca del supermercat, i és ben senzill de fer. L'únic que us heu de preocupar és de tenir la farina a mà per poder treballar millor. En resum: Un autèntic "luju"!
Ingredients pel farcit:
- 1 perdiu o 2 guatlles en escabetx
- 1 pastanaga petita
- 1 ceba tendra petita
- 20 ml de ví blanc
- 100 ml del suc de l'escabetx
- 1 cullerada de farina
Primer separem la carn de l'os i a continuació la passem per la picadora. Reservem.
Tallem la ceba i la pastanaga a dauets ben petits i ho sofregim en una paella amb un rajolí d'oli i un xic de sal.
Al cap d'una estoneta incorporem la farina i a continuació el suc de l'escabetx, la quantitat del suc anirà en proporció al que ens demani el farcit per espessir-se i al nostre gust.
Apartem del foc i reservem la farsa per després.
Ingredients: (24 unitats)
- 1 cullerada d'oli
- 3 ous
- 300 gr de farina
Posem els ingredients a la panificadora seguint l'ordre indicat, encenem el programa de preparar la pasta i deixem que faci el seu curs.
Un cop hagi acabat emboliquem la massa amb paper film i la deixem reposar un mínim de 30 minuts.
No deixeu d'enfarinar la taula de treball i així us estalviareu patiments per si s'enganxa o no. Quan tinguem la massa fen fina la dividim en dos altra vegada i anem posant boletes del farcit al damunt d'una d'elles.
Pintem amb aigua els voltants del farcit amb l'ajuda d'un pinzell. Tapem amb l'altra meitat que teniem apartada i segellem bé sense que ens quedi aire al mig. Aquest procés em va portar records d'infància, quan a principis del mes de Setembre la meva germana i jo ens entreteniem algunes tardes per forrar els llibres abans d'iniciar el curs, allissant bé la superfície per evitar les maleïdes bombolletes que et podien distreure al llarg del curs....
Després d'aquest breu incís...., talleu els raviolis amb un tallapastes, jo vaig fer servir un de les galetes i va la mar de bé. Deixeu-los assecar una mica al damunt d'una reixeta i ja els podreu menjar al moment o conservar a la nevera.
Es couen en uns 8-10 minuts en aigua salada i bullent, i personalment els vaig acompanyar d'una salseta de pinyons i panses que quedava genial, però amb un rajolí d'oli d'oliva quedarien igual de deliciosos.
Bon profit!



















