dilluns, 12 de març del 2012

Galetes de maduixes

Som-hi amb una altra tongada de galetes, aquesta vegada fetes amb maduixes dessecades que els aporta una aroma i un gust inmillorable.
Seguirem fugint del tòpic de les xocolates, de moment ho vaig aconseguint!

Ingredients: (16 galetes aprox)
- 100 gr de margarina en pomada
- 175 gr de sucre
- 1 ou i el rovell d'un altre
- 50 ml de llet
- 300 gr de farina
- 1 culleradeta de llevadura
- 2 culleradetes d'emulsionant de vainilla
- 100 gr de maduixes dessecades
- 100 gr de sucre llustre
- 2 cullerades d'aigua

Dins un bol batem la mantega amb el sucre, seguidament anem incorporant l'ou i el rovell i remenem amb l'ajuda d'unes varilles fins que s'hagin integrat bé.
Mesclem la farina amb la llevadura i l'anem afegint en dues tandes al nostre bol. Per últim incorporem la llet i l'emulsionant de vainilla que també pot ser en essència.

Quan haguem aconseguit una massa compacta però manipulable amb les mans, en una taula picarem les maduixes dessecades i les abocarem dins el bol.
Amb les mans humitejades en fem boletes i les aplanarem lleugerament. Podem col·locar uns trossos de maduixes pel damunt per acabar de decorar.
Enfornem uns 15-20 min a 180º, o fins que veiem que han quedat lleugerament daurades pels voltants.




































Per realitzar l'icing només haurem d'incorporar el sucre llustre dins un bol i afegir poqueta aigua, en aquest cas aproximadament 2 cullerades. Quan ens hagi quedat una massa espessa i blanca ja la tindrem a punt, sinó es tractarà d'anar corretgint amb el sucre o bé amb l'aigua.

Aboquem l'icing dins una màniga pastissera petita o una bossa de plàstic petita. En tallem la punta fent un forat molt petit i les anem decorant pel damunt.
Deixem refredar i assecar, i ja les podrem conservar.

Bon profit!

Corona de boletes d'all

Avui toca una recepta de pa molt senzilla de fer, entretinguda, divertida i amb un resultat que us farà veure les estrelles.
Es tracta d'una corona formada de petits panets que prèviament han estat arrebossats en una mescla divina, aromatitzada amb all, herbes italianes i parmesà. Es esponjós i amb un "flonji flonji" de la molla que contrasta perfectament amb el cruixent lleuger de les vores de la corona.

L'olor que deixa anar el forn ja us el podeu imaginar, però el gust que s'hi troba fa que sigui perfecte inclús per menjar-se'l sol, no hi cal res més.

Ingredients:
- 1 ou batut
- 325 ml d'aigua
- 1 culleradeta de sal
- 500 gr de farina blanca
- 1 sobre de llevadura liofilitzada
- 50 gr de margarina
- 50 ml d'oli d'oliva
- 1 cullerada de parmesà
- 3 grans d'all picats
- 1 cullerada d'herbes seques italianes

Dins la panificadora hi posem l'ou batut, l'aigua, la sal, la farina i la llevadura. Encenem el programa d'amassar i ho deixem fer fins que finalitzi.
Un cop hagi acabat treiem la massa i la treballem damunt de la taula lleugerament enfarinada.
Dividim la massa en dos i anem treient porcions mirant que siguin més o menys del mateix tamany. En total haurem de fer entre 12-14 panets.

Dins un bol fonem la margarina i la barrejem amb l'oli, el parmesà, les herbes seques italianes i els 3 grans d'all finament picats.
Arrebossem els panets i els anirem col·locant dins un motlle rodó tipus bundt cake però llis, si no el tenim també podem fer servir un motlle rodó normal i ens sortirà un pa igualment preciós.
Haurem d'anar apretant els panets per fer espai, i finalment aboquem la resta de la mescla pel damunt.
Tapem amb un drap i deixem llevar fins que dobli el seu volum.

Un cop hagi llevat enfornem amb el forn prèviament escalfat a 200º durant uns 35-45 minuts.
Deixem refredar damunt d'una reixeta i desenmotllem.

Bon profit!

divendres, 9 de març del 2012

Pastís mousse de maduixes sobre Blondie

Que millor que rebre el cap de setmana amb una proposta dolça i aprofitant els preus de les maduixes podem preparar un pastís mousse ben senzill, però amb la base de Blondie que farà arrodonir encara més el gust.
El Blondie és un pastís del mateix tipus que el conegut Brownie, però en compte d'utilitzar xocolata negra en aquest cas fem servir xocolata blanca. És molt més fí i encaixa perfectament per acompanyar qualsevol fruita.
Com que les maduixes amb xocolata negra són un clàssic que no a tothom agraden, el passat dissabte era l'aniversari de la meva mare i vaig pensar que un blondie de xocolata blanca podia quedar prou bé acompanyat d'una mousse de maduixes. I el resultat, tot un èxit!

Ingredients pel Blondie:
- 125 gr de mantega en pomada
- 70 gr de xocolata blanca
- 60 gr de farina
- 100 gr de sucre
- 2 ous
- 60 gr de nous

Posem la xocolata trossejada dins un cassó i la fonem a foc molt lent. Reservem.
Dins un bol mesclem la mantega estovada amb el sucre i seguidament anem afegint els ous un a un.
Seguidament incorporem la xocolata blanca que haurem desfet prèviament.

Per finalitzar aboquem la farina i per últim les nous picades ben petites.
Enfornem uns 25 min a 170º dins un motlle rodó o en el que decidim servir el pastís mousse de maduixes, ja que hem de tenir en compte que aquest blondie ens farà de base.

Ingredients per la mousse de maduixes:
- 250 gr de maduixes en puré
- 350 ml de nata per muntar
- 100 gr de sucre
- 5 fulles de gelatina

Posem el puré de maduixes i l'escalfem a foc molt baix. De mentres hidratem les fulles de gelatina, i les afegim dins el puré de maduixes perquè es dissolguin. Un cop s'hagin integrat en el puré retirem el cassó del foc i aboquem una petita part com 3-4 cullerades dins un motlle cilíndric rodó, ja que aquesta gelatina de maduixes la farem servir per la decoració del pastís.

Muntem la nata juntament amb el sucre i quan la tinguem ben ferma hi afegim el puré de maduixes. Mesclem amb molt de compte i finalment ja la tindrem a punt per abocar-la al damunt del nostre Blondie. Recomano haver desenmotllat abans el blondie i col·locar-lo damunt d'un plat sempre aprofitant el motlle lateral per donar forma al pastís, perquè d'aquesta forma no tindrem el risc de que se'ns trenqui.

Guardem el pastís a la nevera un mínim de 4 hores perquè qualli bé, després ja el podrem desenmotllar amb compte dels laterals.
El podem decorar fent unes roses de nata muntada al voltant, i acabant de decorar amb uns quadradets petits de gelatina de maduixa que teniem feta a l'inici.

Bon profit!

dijous, 8 de març del 2012

Galetes integrals de poma




































Ja feia dies que no publicava una recepta de galetes, i tenint en compte que darrerament totes han sigut amb xocolata, aquesta vegada he optat per unes galetes més lleugeres però sobretot gustoses.

Ingredients: (unes 14 unitats)
- 200 gr de compota de poma
- 100 gr de farina integral
- 150 gr de farina blanca
- 75 gr de margarina en pomada
- 100 gr de sucre
- 60 gr de panses
- 1 culleradeta de canyella en pols

Dins un bol mesclem el sucre amb la margarina fins que quedi ben estovada. Seguidament hi afegim la compota de poma ben triturada i mesclem bé fins que quedi integrat.
Incorporem les farines en diferents cops i per últim les panses i la canyella en pols.

Finalment ens quedarà una massa no gaire compacta, més aviat sòlida però si ho volem podem afegir una cullerada més de farina blanca per assegurar que ens quedin cruixents.

Amb l'ajuda de dues culleres anem col·locant al damunt de la nostra safata les galetes. Enfornem durant uns 15-20 min a 200º, o fins que veiem que queden lleugerament torradetes.

Ingredients per la compota de poma:
- 3 pomes pelades, netes i tallades
- 1 cullerada de sucre
- 50 ml d'aigua
- 1 culleradeta de canyella en pols

Incorporem tots els ingredients dins un cassó i ho posem a foc mig i tapat perquè es faci amb el seu propi vapor. Al cap d'uns 35 minuts ho retirem del foc i ho triturem.
En aquest cas en surt més quantitat de la necessària per fer les galetes, però ho podeu conservar en un pot de vidre perfectament.

Bon profit!

dimarts, 6 de març del 2012

Tarta salada de ceba al curri i formatges


Ingredients:
- 9 fulles de pasta philo
- 2 cebes mitjanes o 1 grossa de les d'hivern
- 100 gr de roquefort
- 50 gr de mozzarella ratllada
- 4 ous
- 150 ml de llet
- 1 culleradeta de curri
- 1 culleradeta de comí
- 1 culleradeta d'orenga
- oli i sal

Tallem la ceba a dauets petits i la sofregim en una paella amb oli a foc mig. La salem i deixem que vagi coent tot saltejant-la perquè se'ns enrrosseixi bé. Un cop ben cuita l'apartem del foc i reservem.

Al damunt d'un tros de paper sulfuritzat hi col·loquem les fulles de pasta philo com si féssim una roda, de forma que totes s'uneixin a la part central. Ho podeu fer de 3 en tres o inclús d'una en una, la intenció és que després col·loqueu la pasta philo dins d'un motlle o paella i la massa sobrant vagi replegada cap a l'interior. D'aquesta forma ens quedaran uns laterals imperfectes i d'aspecte rústic.

En un bol batem els ous i la llet. Afegim les culleradetes d'orenga, comí i curri i mesclem.
A la base del nostre motlle amb pasta philo incorporem la ceba sofregida i per sobre aboquem la mescla d'ous.

Tallem a daus el formatge roquefort i l'escampem pel damunt. Acabem amb el formatge mozzarella i enfornem uns 45 minuts a 180º. Quan veiem que se'ns enrrosseix la pasta philo ho tapem amb paper d'alumini i deixem que segueixi fent-se.

Bon profit!

Albergínies farcides de sobrassada




















Ingredients: (2 persones)
- 2 albergínies
- 1/4 de ceba
- 1 tomàquet madur
- 150 gr de carn picada de porc
- 50 gr de sobrassada
- 50 gr de formatge Emmental
- 1 culleradeta d'herbes provençals
- oli, sal i sucre

Primer netejem les albergínies i els treiem el peduncle. Les partim per la meitat i en fem uns talls en diagonal a l'interior. Les col·loquem dins una safata regades amb un raig d'oli i ho enfornem durant uns 30 min a 200º.

De mentres piquem la ceba i la sofregim. Pelem el tomàquet, el ratllem i l'afegim a la paella amb un xic de sal i de sucre. Al cap d'uns 5 minuts incorporem la carn picada i la sobrassada, i deixem que es vagi coent a foc mig.

Un cop tinguem les albergínies cuites al forn, les buidem. En piquem la carn i l'afegim a la paella amb la resta d'ingredients.
Omplim les 4 meitats d'albergínies amb el farcit i per acabar afegim una mica de formatge Emmental que haurem ratllat.
Les acabem d'enfornar uns 20 minuts a 200º o fins que s'hagin daurat una mica.

Bon profit!

divendres, 2 de març del 2012

Pastís de maltesers bicolor




































Iniciem el nostre receptari del mes de Març amb una proposta ben dolça i cridanera. Aquesta proposta la vaig veure al blog de la Dácil Dadá flavors on s'hi troben un recull de receptes dolçes ben vistoses, com a mi m'agraden.
Com sempre faig la vaig adaptar al meu gust i possibilitats, així que vaig canviar la recepta del pastís i la crema de xocolata per una mousse que hi queda molt bé, i aprofitant que fa setmanes haviem de cel·lebrar un aniversari amb els amics vaig optar per aquesta idea tan bona per sorprendre'ls.

Ingredients pel pastís:
- 150 gr de mantega en pomada
- 200 gr de sucre
- 4 ous
- 225 gr de farina
- 1 culleradeta de llevadura

Dins un bol mesclem la mantega amb el sucre. Seguidament hi anem incorporant els ous un a un fins que s'integrin bé.
Barrejem la llevadura amb la farina i l'anem afegint poc a poc al bol.
Quan tinguem una massa homogènia l'aboquem dins el nostre motlle i ho enfornem uns 35-40 min aproximadament a 180º.





































Ingredients per la mousse de xocolata:
- 150 gr de xocolata negra (70%)
- 50 gr de sucre
- 20 gr de mantega
- 2 ous
- 200 ml de nata per muntar

Dins un cassó posem la xocolata trossejada juntament amb la mantega i ho fonem a foc molt baix. Reservem perquè es refredi lleugerament.
Dins un bol barrejem els rovells amb el sucre i seguidament hi anem incorporant la xocolata que haurem desfet prèviament.

Muntem la nata i ho afegim amb la xocolata amb compte. Un cop tinguem la mousse gairebé feta només ens faltarà muntar les clares a punt de neu i afegir-les a poc a poc sense que se'ns baixi.
Quan tinguem la mousse feta la conservem a la nevera fins el moment de muntar el pastís.

Muntatge:
Partim el pastís per la meitat sempre deixant la base com a barret perquè ens quedi més presentable.
Untem per la meitat amb una mica de la mousse de xocolata i l'escampem bé.
Tapem i acabem amb la mousse pel damunt.

Partim unes quantes maltesers per la meitat i les altres les reservem senceres. Posem algunes pels voltants del nostre pastís, i la resta les escampem pel damunt.
La quantitat de maltesers les podeu posar al gust, jo vaig optar per uns 200 gr en dos colors, però en un sol color queda igual de vistós i bo.

Bon profit!

dimarts, 28 de febrer del 2012

Trena de pa jueu


Aquest tipus de pa el vaig veure al blog d'Aliter dulcia, on la Isabel ens presenta dia rere dia unes receptes originals, treballades i sobretot molt vistoses. Per tant us animo a que el visiteu sempre perquè en quedareu hipnotitzats.
Quan vaig veure aquest tipus de pa vaig provar-lo de fer i ja és la tercera vegada que el preparo, és senzillament una passada.
Pels amants dels productes integrals us encantarà, i pels que no us faci el pes us agradarà igual perquè la textura és ben diferent, resulta molt suau i amb una molla semi-consistent que lliga tant amb dolç com amb salat, amb una crosta cruixent i gustós fins l'última engruna.

Ingredients:
- 3 ous batuts
- 125 ml d'aigua
- 50 ml d'oli
- 30 gr de sucre
- 10 gr de sal
- 500 gr de farina blanca
- 100 gr de farina integral
- 1 sobre de llevadura seca
(per decorar):
- llavors de rosella
- 1 rovell d'ou

Posem els ingredients dins la panificadora seguint l'ordre establert. Marquem el programa d'amassar i el deixem que faci el seu curs.
Un cop amassat treiem la bola de la cubeta i ho passem a la taula de treball tot espolsant la base amb un xic de farina.

Dividim la massa en tres parts i les estirem per poder fer la trena. Trenem el pa tot procurant que els nusos del principi i el final quedin amagats a la base del pa.
Deixem reposar en un lloc càlid tapat amb un drap fins que dobli el seu volum, un mínim d'una hora.

Pintem la trena amb el rovell d'ou i espolsem les llavors de rosella pel damunt.
Enfornem uns 40 min a 200º, si veiem que s'enrrosseix massa podem tapar amb paper d'alumini i que segueixi fent-se. Un cop cuit el deixem refredar damunt d'una reixeta.

Bon profit!

diumenge, 26 de febrer del 2012

Pastís de maduixes amb nata

Avui ha fet un dia tremendament primaveral,  i que millor que acabar de gaurdir-lo amb un tallet d'aquet pastís. Sincerament mai he provat la combinació de maduixes amb nata dins d'un pastís però només pel goig cromàtic a un ja li acaba d'alegrar el dia, per no parlar del paladar...

En aquest cas haig d'esmentar que la recepta és feta amb ingredients 0% lliures de lactosa, perquè la meva mare en gaudeixi fins l'última engruna. Un pastís senzill de fer, refrescant i sobretot vistós... molt vistós...

Ingredients:
- 125 gr de margarina en pomada
- 175 gr de sucre
- 4 ous
- 225 gr de farina
- 1 sobre de llevadura
- 1 culleradeta d'essència de vainilla

Dins un bol mesclem la margarina estovada amb el sucre. Seguidament anem afegint els ous un a un fins que s'integrin del tot a la masssa. Afegim la culleradeta d'essencia de vainilla.

Anem afegint la farina juntament amb la llevadura en dues tandes fins aconseguir una mescla homogènia i sense grumolls.

Per últim incorporem la massa dins el motlle, en el meu cas vaig utilitzar un de 20 cm de dimàmetre.
Enfornem durant uns 40-45 min a 180º. Un cop fet el deixem refredar al damunt d'una reixeta.

Ingredients pel farcit:
- 200 ml de nata líquida per muntar
- 50 gr de sucre
- maduixes

Dins un petit bol mesclem la nata líquida amb el sucre i ho muntem amb unes varilles fins obtenir una nata ferma.
Partim el pastís per la meitat, el girem perquè el barret ens faci de base i ho cobrim amb unes maduixes llaminades i escampades per tot el pastís. Tapem les maduixes amb la meitat de la nata.

Tapem amb l'altra meitat del pastís, ho cobrim amb la nata restant i adornem al gust amb unes maduixes. En el meu cas vaig aprofitar també uns retalls de maduixes dessecades per donar-hi un contrast.

Bon profit!

dijous, 23 de febrer del 2012

Maxi hit-hat cupcake




































Un motlle de la casa britànica "Kitchen craft" totalment espectacular, dissenyat per simular un hit-hat cupcake en versió gegant. Com entendreu quan el vaig veure a la tenda el món es va parar per complet.


Ingredients:
- 170 gr de iogurt
- 150 gr de sucre
- 280 gr de farina
- 4 ous
- 1 culleradeta de llevadura
- 50 ml d'oli
- 120 gr de xocolata
- melmelada de gerds

En un bol mesclem el iogurt amb el sucre, l'oli i els ous. Després anirem afegint la farina juntament amb la llevadura fins obtenir una massa homogènia.
Finalment piquem la xocolata a trossos i l'incorporem a la massa. Aboquem la meitat de cada massa a cada part del motlle i enfornem uns 40-45 min a 180º.

Un cop tinguem el cupcake hit-hat gegant cuit el retirem del forn i el deixem refredar.
Quan sigui fred només haurem d'unir les dues parts amb melmelada de gerds i cobrir-ho amb una cobertura de xocolata amb llet.

























Bon profit!