dimecres, 2 de novembre del 2011

Copa mousse de taronja



Des de fa setmanes que la cuina és plena de taronges, i a mesura que en gasto en van apareixent més....Evidentment per aquest diumenge havia de preparar alguna cosa dolça, diferent i que fés una mica de festa. Es tracta d'una copa en tres tonalitats, la primera de crema de taronja, la segona en forma de mousse i la última amb un xic de nata muntada.

Ingredients per la crema de taronja:
- 4 taronges en suc
- 2 rovells d'ou
- 75 gr de sucre
- 20 gr de maizena

Primer posem a escalfar el suc de taronja. De mentres mesclem els rovells d'ou amb el sucre i una mica de suc de taronja. Afegim la mescla al cassó i remenem.

Quan començi a escalfar-se afegim la maizena dissolta en una mica de suc i remenem sense parar. Un cop s'espesseixi apartem del foc i deixem refredar.




































Ingredients per la mousse de taronja:
- 200 ml de nata líquida per muntar
- 50 gr de sucre
- 1/2 de la preparació de la crema de taronja

Muntem la nata amb el sucre. Un cop ben muntat en retirem una mica dins una màniga pastissera per decorar la copa. L'altre l'afegim a la crema i ho muntem tot plegat amb compte. Reservem a la nevera perquè agafi cos.

Per muntar la copa agafarem uns galeta integral per cada copa i l'esmicolarem a la base. Afegim un parell de cullerades de crema i pel damunt ho cobrim amb la nostra mousse. Acabem amb una mica de nata muntada i decorem al gust. BO-BONIC I BARAT.

Bon profit!

diumenge, 30 d’octubre del 2011

Pastís de formatge de cabra


Un pastís previ a la Castanyada realment gustós gràcies al formatge de cabra suau, que va guanyant punts a cada cullerada.

Ingredients:
- 7 galetes Digestive o de civada
- 30 gr de mantega
- 250 gr de formatge de cabra, sense pell
- 400 ml de llet
- 3 rovells d'ou
- 75 gr de sucre
- 3 fulles de gelatina
- 35 gr de maizena

Primer farem la base del pastís trinxant les galetes i barrejant-les amb la mantega fossa. Ecampem a la base del nostre motlle tot cobert de paper sulfuritzat i reservem a la nevera perquè s'endureixi.

Ara escalfem la llet i de mentres mesclem els rovells amb el sucre i un xic de llet. En un got tinguem preparada la maizena i hi aboquem una mica de llet per tenir-ho preparat per després, ho mesclem i reservem. Hidratem les fulles de gelatina dins un bol amb aigua.

Ara afegim els rovells a la llet i anem remenant fins que veiem que està a punt d'arrencar el bull, llavors hi aboquem el formatge de cabra i deixem que es fongui. Un cop desfet incorporem la maizena i esperem a que espesseixi.

Un cop hagi espessit escorrem les fulles de gelatina i les incorporem a la mescla, remenem i aboquem pel damunt la base de galeta amb compte. Deixem quallar dins la nevera.

Un cop hagin passat unes 2 horetes decorem amb unes figues en conserva tallades per la meitat.




































Bon profit!

dijous, 27 d’octubre del 2011

Cementiri de Muffins-ulls tenebrosos....molt tenebrosos...



Després del repte proposat per les noies de Film & Food no podia fer-me enrrera, ens oferien una proposta ben llaminera, temptadora i divertida. Així que al triar la opció "tracte" vaig haver de pensar en uns dolços ben sucosos pero a la vegada que féssin por i esgarrifar de debó!
Com veureu no tinc gens de pràctica en fer dibuixets i simulacions, però la intenció és el que compte!.

Així que aquests muffins de moniato que vaig extreure del blog de My lovely food, decorats al més estil "ulls vermells que fan tremolar a qualsevol" els ofereixo a la Maison Mandy!
Aquest cementiri de muffins ulls tenebrosos va dedicat a tu. Que passis una gran nit de Halloween! ;)


La recepta dels muffins de moniato la podeu trobar al següent link. Un resultat sorprenent amb uns muffins humits i molt gustosos, i ho diu una que unicament ha provat els moniatos al forn!

Seguidament us mostro els ingredients pel frosting i decoració del damunt:
- 170 gr de iogurt grec
- 75 gr de formatge crema
- 80 gr de sucre avainillat
- cireres confitades (segons la quantitat de muffins)
- gotes de xocolata
- melmelada de gerds o maduixa

Barregem el iogurt, el formatge i el sucre i ho escampem pel damunt dels muffins fins que quedi tot ben blanc.

Seguidament aixafem lleugerament les cireres i les col·loquem al mig. Després col·locarem al centre de cada cirera una gota de xocolata perquè acabin d'arrodonir els nostres ulls.

I finalment escalfem la melmelada, la triturem perquè quedi ben fina i l'aboquem dins un biberó. Ara fem unes venetes al voltant dels nostres ulls perquè es transformin en uns muffins-ulls tenebrosos.





































Bon profit, Bon Halloween i Bona Castanyada!

diumenge, 23 d’octubre del 2011

Boston cream pie




Un pastís senzill de fer, que segurament hem tastat en vàries ocasions quan erem petits de la mà de les nostres àvies o mares. Una combinació de crema pastissera i xocolata de cobertura que casen molt bé.
Avui presento el pastís tradicional de la ciutat de Boston i us animo a fer-lo sense por.

Ingredients pastís:
- 115 gr de mantega en pomada
- 115 gr de sucre
- 115 gr de farina
- 3 ous
- 1/2 sobre de llevadura

Pel pa de pessic he utilitzat aquesta recepta que m'agrada molt, esponjosa però ben gustosa. Primer barrejem la mantega amb el sucre fins que quedi ben cremós, i anem incorporant els ous un a un fins que quedin ben integrats. Per últim afegim la farina juntament amb la llevadura amb compte i ho aboquem al nostre motlle.

Enfornem a 180º uns 35 min, fins que al punxar-lo amb un ganivet o punxó aquet quedi net. Deixem refredar damunt una reixeta.






































Ingredients per 1/4 de litre de crema pastissera:
- 250 ml de llet
- 2 rovells d'ou
- 35 gr de maizena
- 87 gr de sucre
- una vaina de vainilla o una culleradeta d'essència de vainilla de bona qualitat

En aquest cas 1/4 de litre serà suficient pel nostre Boston cream pie, però sempre que ens sobri la podem aprofitar per altres farcits com croissants, berlines, canyes, etc...
En primer lloc posem a escalfar la llet amb la vainilla i de mentres barrejem els rovells d'ou amb el sucre i una mica de la llet calenta. Un cop la llet s'hagi escalfat en treiem una mica per omplir mig got i el reservem. Ara és quan afegirem els rovells amb la llet calenta i sense treure-ho del foc remenem sense parar.
A part tinguem la maizena preparada i la barrejem amb la llet que teniem reservada en un got. Afegim la maizena a la crema i barrejem fins que s'espesseixi. Retirem del foc i deixem refredar.

Ingredients per la xocolata de cobertura:
- 175 gr de xocolata negra
- 200 ml de nata líquida

Posem a escalfar la nata líquida i un cop hagi agafat calor afegim la xocolata tallada a trossos. Retirem del foc i anem remenant fins que s'hagi dissolt.
Deixem refredar perquè agafi més consistència al muntar el pastís.

Per muntar el pastís unicament haurem de tallar el barret en cas de que ens quedi molt desigual. El girem i el partim per la meitat (la base ens ha de quedar amunt).
A la capa del mig hi posem la crema pastissera, i ara el truc que he fet servir és tornar a tancar-lo amb el motlle i reservar a la nevera 15 min abans no col·loquem l'altre meitat del pastís. Per acabar afegim la xocolata de cobertura i tornem a reservar dins la nevera. Després de 30 min desenmotllem i deixem a la nevera fins el moment de servir.
Recomano fer-lo la nit abans, ja que la crema haurà guanyat molta més consistència.




































Bon profit!

divendres, 21 d’octubre del 2011

Donettes




































Quan vaig veure la recepta sabia que no m'hi podria resistir, havien de ser meus, aixo si.... per rememorar bé les sensaions del passat els havia de banyar de xocolata, ja que els de sucre sempre m'han donat mals records de petita (tan sucre feia venir mal de panxa...)

La recepta la vaig extreure del blog DeNikatessen, però en vaig fer unes petites variacions. Us recomano que els feu, tenen un gust excepcional i totalment igual o millor que els tradicionals Donettes però amb l'avantatge de saber què hi poses, esclar.

Ingredients: (12-14 unitats)
- 1 ou batut
- 180 ml de llet
- 28 gr de mantega en pomada
- 30 ml d'oli de girasol
- 1 culleradeta d'extracte de vainilla
- 135 gr de sucre
- 1 culleradeta de sal
- 195 gr de farina
- 1 culleradera de llevadura

Incorporem tots els ingredients dins la cubeta de la panificadora seguint l'ordre establert, i posem el programa d'amassar.
Si no tenim panificadora barrejem l'ou amb el sucre, i seguidament afegim l'oli, l'extracte de vainilla i la mantega. Finalment anem incorporant una mica de llet i una mica de farina més llevadura fins acabar. Amassem i deixem reposar la massa tapada una horeta.

Un cop tinguem la massa recomano no fer servir més farina, com a molt una cullerada més. Afegiu la massa dins els motlles de mini bundt cake per exemple amb l'ajuda d'una cullera.

Enfornem uns 15 min a 175º. Deixeu refredar damunt una reixeta i banyeu-los amb una xocolata negra de cobertura.

Disfruteu d'aquests Donettes!!

Bon profit!

dimecres, 19 d’octubre del 2011

Cookies




































Semblen les típiques cookies que tots coneixem, però aquestes tenen el toc especial de trobar-te trossos de xocolata grans i sorprenents que es fonen a la boca. Ideals per qualsevol moment del dia.

Ingredients: (14 unitats)
- 175 gr de farina
- 1 culleradeta de llevadura
- 100 gr de margarina
- 150 gr de sucre morè
- 1 culleradeta d'essència de vainilla
- 1 ou
- 120 gr de xocolata negra

Posem en un bol la margarina en pomada i la mesclem amb el sucre. Després afegim l'ou tot remenant fins que quedi ben integrat.

Ara anem incorporant la farina i la llevadura amb compte, i per últim l'essència de vainilla.

Agafem la xocolata negra i la tallem grollerament amb un ganivet ben afilat. Recomano que sigui xocolata de rajola en comptes de gotes ja que els trossos quedaràn més grossos i donaran un gust més potent.

Afegim la xocolata a la massa i amb l'ajuda de dos culleres anem posant les cookies damunt de paper sulfuritzat. Enfornem durant 12 min a 190º i les deixem refredar.

Bon profit!

dilluns, 17 d’octubre del 2011

Muffins de pastanaga

Ara si que sembla que ens anem introduint a la tardor. Ara vé de gust encendre el forn i preparar  delicadeses com aquesta. Uns muffins esponjosos, suaus i ideals per emprendre un gran dia.

Ingredients: (8 unitats)
- 160 gr de farina
- 3 ous
- 200 gr de sucre morè
- 100 ml d'oli d'oliva
- 200 gr de pastanaga ratllada
- 2 culleradetes de llevadura

Primer mesclem l'oli amb el sucre i seguidament anem afegint els ous un a un. Quan quedin ben integrats incorporem la farina juntament amb la llevadura mica en mica. Per últim afegim la pastanaga ratllada.

Posem la massa dins els motlles coberts amb paper i efornem a 180º durant uns 20 min.

Els treiem del forn i deixem refredar damunt d'una reixa sense desenmotllar-los.

Ingredients per la crema:
- 100 gr de formatge en crema
- 100 ml de nata líquida per muntar
- 25 gr de sucre
- 1 culleradeta d'essència de vainilla

Mesclem la crema amb el sucre i la vainilla. Afegim la nata líquida i ho muntem. Reservem dins la nevera perquè s'acabi de solidificar i acabem de decorar els nostres muffins un cop s'hagin refredat.

Acabem amb un polsim de canyella i un altre de gingebre en pols.


Bon profit!

diumenge, 16 d’octubre del 2011

Panets de mostassa



Avui és el dia del pa i en especial us vull presentar una opció ben gustosa i diferent. Uns panets salats amb un gust de mostassa no gaire fort que contrasta amb el que vulguem acompanyar. Sens dubte els esmorzars salats seran benvinguts amb aquests panets.

Ingredients:
- 350 ml d'aigua
- 1 culleradeta de sal
- 1 cullerada d'oli
- 2 culleradetes de mostassa antiga de Dijon
- 1 gra d'all laminat
- 500 gr de farina
- 1 sobre de llevadura liofilitzada

Posem tots els ingredients seguint l'ordre establert dins la cubeta de la nostra panificadora. Marquem el programa d'amassar.
Un cop tinguem la massa feta la treiem i amb l'ajuda d'una grapat de farina fem 6 panets de la mateixa mida.
Deixem que llevin durant 1 hora com a mínim al damunt d'una safata i tapats amb un drap. Passat aquest temps pintem el barret amb una mica més de mostassa.
Enfornem uns 20 min a 250º.

Bake Bread for World Bread Day 2011

Bon profit!

dimecres, 12 d’octubre del 2011

Tiramisú de poma


Ingredients (4 unitats):
- 2 pomes
- 25 gr de sucre
- 20 gr de mantega
- 250 gr de formatge quark
- 1 ou
- 50 gr de sucre
- melindros

Primer de tot preparem la crema de tiramisú tot separant el rovell de la clara d'ou. Mesclem el rovell amb 50 gr de sucre fins que dobli de volum. Seguidament afegim el formatge quark i seguim barrejant.
Ara muntem la clara d'ou i l'afegim amb compte a la mescla anterior. Reservem a la nevera.

Pelem les pomes i les tallem en daus petits. Les posem a coure dins una paella amb 20 gr de mantega i 25 gr de sucre durant uns 20 min, fins que s'hagin begut gran part de l'aigua que han deixat anar. Deixem refredar.

Un cop tinguem la poma ben freda preparem les copes. Tallem els melindros per la meitat i en col·loquem un a la base i la resta al voltant com si es tractés d'una charlotte. Afegim al fons un parell de cullerades de la nostra poma saltejada juntament amb el seu suc. A sobre incorporem la mescla de tiramisú i acabem amb una mica de poma per decorar.

Podeu espolsar una pisca de canyella pel damunt perquè li dongui contrast a la poma, i llestos!



































Bon profit!

diumenge, 9 d’octubre del 2011

Sacher de xocolata blanca


El sacher és d'aquells pastissos que he repetit i repetit, i tornat a repetir..., i recordo haver passat per moltes etapes on em quedava ressec, on no arribava a pujar gaire, on la xocolata de cobertura no quedava consistent.... però ara he trobat el punt exacte, en conec els detalls i els trucs per obligació esclar.

Tot i que el típic sacher es cobreix de xocolata negra, sempre he volgut contrastar totes dues xocolates, però el factor cobertura de xocolata blanca sempre se'm resistia. No us ha passat mai que no arriba agafar el punt? o massa líquida o massa freda i plasticosa, total que sempre he tingut problemes amb aquest tipus de cobertura. Però aquesta vegada ha estat la definitiva!

Ingredients:
- 175 gr de xocolata negra
- 150 gr de mantega
- 150 gr de sucre
- 150 gr de farina
- 6 ous
- 1 sobre de llevadura
- 40 ml de Pedro Ximénez
- 125 gr de melmelada de préssec

Posem a fondre la xocolata negra amb la mantega dins un cassó a foc baix. Reservem i deixem refredar.

Ara blanquegem els rovells d'ou amb el sucre fins que se'ns doblin de volum. Afegim la xocolata fossa i mesclem fins que quedi ben integrada. Incorporem la farina juntament amb la llevadura a tandes i remenem fins que no en quedi cap grumoll.

Muntem les clares a punt de neu i les afegim a la massa. Mesclem amb compte i aboquem dins el motlle que tindrem amb paper sulfuritzat.

Enfornem a 150º durant uns 60-70 min, fins que veiem que al punxar-lo amb un ganivet surt net. Un cop el tinguem cuit el deixem refredar damunt una reixeta.


Un truc que utilitzo des de fa temps és retallar el barret si veiem que ens ha pujat molt del centre, i en cas que les vores quedin dures també en retallem uns quants mm per assegurar l'esponjositat. El girem i així tindrem una primera capa totalment recta.

Ara el tallem en tres parts i remullem cada part amb un parell de cullerades de Pedro Ximénez i seguidament hi posem la melmelada de préssec. Repetim l'operació una vegada més i acabem amb l'última capa.
Reservem a la nevera mentre realitzem la cobertura de xocolata.

Ingredients per la cobertura:
- 250 gr de xocolata blanca (preferiblement en gotes)
- 4 cullerades de nata líquida
- 1 culleradeta d'essència de vainilla

Escalfem la nata líquida juntament amb la xocolata i la vainilla. Anem remenant fins que veiem que comença a fondres però és molt important fer-ho a foc baix, sense que la nata ens bulli.
Un cop tinguem la consistència espessa desitjada l'anem abocant amb compte pel damunt del nostre pastís fins que quedi ben cobert. Reservem a la nevera fins el moment de servir.

Nota: El podeu decorar com preferiu. En aquest cas he espolsat les vores amb cacau en pols i he afegit un toc de vermell que trobo que contrasta molt bé amb la xocolata blanca.

Bon profit!