
He arribat a cuinar postres de tota mena, però el flam sempre se m'ha resistit. Mai he trobat el moment ideal, el dia amb més sol, l'humor més eufòric per arrancar-me amb aquest postre tan tradicional, bo i senzill de fer.
Així que aprofitant que m'ho han demanat mil i una vegades, i coincidint en que el flam de mató és dels meus preferits, avui m'he estrenat amb el flam!
Ingredients: (per 4-6 unitats, depenent del recipient)
- 200 ml de llet
- 4 ous
- 250 gr de mató
- 150 gr de sucre.
Primer de tot encenem el forn a 180º.
Ara farem el carmel tot fonent 50 gr de sucre dins un cassó. Un cop aconseguim el carmel l'afegirem a la base dels nostres recipients. Jo he fet servir uns recipients de ceràmica rodons.
Dins un bol batem els ous amb el sucre, i seguidament hi afegim la llet i el mató. Hi pasem la batedora perquè quedi ben fi.
Incorporem la mescla dins els recipients, i els col·loquem dins una safata plena fins la meitat d'aigua perquè se'ns facin al bany maria. Tapem la safata amb paper d'alumini i enfornem uns 50-60 min, fins que veiem que hagin quallat del tot.

Bon profit!




















