Ultimament no sé si ha sigut el fred o què, però les galetes es deixen caure molt per casa.
Recordant la mítica pel·lícula de Forrest Gump hi ha un personatge boníssim que m'agradava molt i és el seu amic Bubba, expert en el negoci de les gambes on la seva família les prepara de toooootes les maneres possibles, amb pebrot, amb fideus, al forn, estofades, en crema, etc...
Doncs això... crec que m'estic convertint en el Bubba de les galetes!
Aquestes són aparentment normaletes però sorprenen a cada mossegada. Especials pel toc de la crema de xixona que encara emfatitza més la xocolata blanca, senzilles de preparar i ideals per endolçir-nos de bon matí.
Ingredients:
- 100 gr de mantega en pomada
- 200 gr de sucre
- 300 gr de farina
- 1 ou i un rovell
- 1 culleradeta d'emulsionant de vainilla
- 1 culleradeta de llevadura
- 100 gr de xocolata blanca trossejada
- 2 cullerades de crema de xixona o praliné (80 gr aprox)
Mesclem en un bol la mantega estovada amb el sucre. Afegim l'ou i un cop integrat acabem d'afegir el rovell que ens falta.
Barrejem la farina amb la llevadura i ho aboquem al bol en dues tandes. Quan tinguem una massa homogènia incorporem la resta d'ingredients, l'emulsionant, la crema de xixona i la xocolata blanca que haurem trossejat prèviament amb un ganivet.
Al damunt d'una safata del forn amb paper sulfuritzat hi anem posant cullerades mitjanetes amb uns 5 cm d'espai entre elles, no cal que siguin molt plenes ni perfectes perquè ja s'estendran amb la calor.
Enfornem uns 10-12 min a 180º, i les treiem quan s'han enrrossit de les vores. Les anem treient i deixem refredar al damunt d'una reixa.
Bon profit!











