divendres, 27 d’agost del 2010

Cheesecake amb figues






Encara que la calor ens recordi cada segon que som a l'estiu no hi podem fer res, el Setembre ja és a tocar i s'acosta la temporada de figues. Què us en puc dir de la figa a part de que són dolçes, delicioses, tovetes i un cop fresquetes ningú se'n pot resistir.


Conec gent que no li agraden les figues i la veritat... no els entenc! Tot i que ja m'agradaria que el meu veí no li agradessin gens..... suposo que em faig entendre oi?


Doncs apa, aquí us presento un pastís de formatge en una de les mil receptes que existeixen, acompanyat de figues acabades de collir de l'arbre.

Ingredients:

Per la base:
- 175 gr de galetes integrals
- 100 gr de mantega fossa
Forrem la base del motlle desmontable amb paper film. Possem a trinxar les galetes i afegim la mantega fossa. Barregem i ho dispossem dins el motlle fent una base llisa i gruixuda.

Pel pastís :
- 225 gr de formatge fresc
- 175 gr de formatge tipus crema
- 175 gr de sucre
- 3 ous batuts
- 100 ml de nata líquida o 150ml de llet

Possem tots els ingredients dins un bol i els barregem amb una batedora. Un cop estigui tot barrejat ho fiquem dins el motlle on hi teniem la base.
Agafarem una font i l'omplirem fins la meitat amb aigua. Possem el pastís a dins perquè es cogui al bany maria i l'enfornem durant uns 50 min, el qual haurà d'estar previament escalfat a 180 º.
Deixem refredar el pastís, col·loquem unes figues tallades pel damunt i cap a la nevera.




3 comentaris:

  1. A veure, anem per parts, el pastís ha de ser una delícia i tot i que jo no sóc de dolç, m'agraden i a les meves filles els encanten!.Per altra banda...aquest veí teu és un "plasta"?, o és que te les pren de l'arbre?, o és que s'autoconvida a prendre un bocí de pastís?...je,je...(espero no sàpiga res del teu blog...)A reveure!

    ResponElimina
  2. Mercè, diguem-ne que el veí s'autoserveix les figues, jejeje

    ResponElimina
  3. Ohhhhhhh! Jo em declaro incodicional de les figues i amb aquest pastís que ens has fet, no ho podré resistir! Demà mateix el provo a casa!

    ResponElimina