diumenge, 27 de març del 2011

Pintxos I

Ultimament me n'oblido molt d'aquest bloc, com ja heu comentat molts de vosaltres segurament sigui la típica crisi gastroblocaire en la que entrem tots. Volem penjar receptes innovadores i la mar de fresques però ens trobem bloquejats.
Almenys jo paso per un moment literal de: "No en tinc ni fava de què cuinar".

Com ja sabeu aquest bloc s'ha decantat basicament per receptes dolçes tot i que he intentat per totes les maneres que l'equilibri dolç i salat fós just, però el meu subconscient m'ha traït. Així doncs avui he optat per presentar dos pintxos que a casa hem repetit en vàries ocasions.

1. Pintxo de formatge, anxova, melmelada d'aranyons i xocolata negra Ingredients: (per 4 unitats)
- 1 torrada de pa integral tallada en 4 trossos
- 4 talls de formatge tendre
- 4 anxoves - melmelada d'aranyons
- xocolata negra ratllada o cacau pur en pols

Primer de tot torrem el pa lleugerament. Posem el formatge al damunt que ocupi tot l'espai del pa. Al damunt l'anxova i hi donem un cop de forn (el just perquè el formatge es trobi tou).

El treiem i hi posem una culleradeta petita de melmelada d'aranyons, i al damunt hi ratllem una mica de xocolata negra. La melmelada i el cacau ha de ser en quantitats minses, es tracta de que l'anxova dongui el contrast just.

Això ho vaig veure a Directoalpaladar.com



2. Pintxo de maionesa amb ou dur i gambes
Ingredients: (per 4 unitats)
- 4 trossos de pa de barra
- 2 ous
- 6 gambes pelades
- oli girasol, oli d'oliva, vinagre de xerès i sal

Torrem el pa lleugerament i el reservem. Ara prepararem la maionesa amb un ou, l'oli de girasol, una mica d'oli d'oliva, unes gotes de vinagre de xerès i un pessic de sal.

Posem a coure l'ou fins que passin 10-12 min. El refresquem i el pelem. Reservem. Posem a coure les gambes amb un xic d'oli, un cop cuites les separem en un bol i les triturem juntament amb l'ou dur. Afegim una mica d'oli de coure les gambes, 2-3 cullerades de maionesa i triturem.

Col·loquem una bona capa de la maionesa d'ou dur i gambes al damunt del pa i hi donem un cop de forn durant uns 3-4 min amb el forn prèviament escalfat, fins que veiem que s'enrrosseix una mica.



Bon profit!

15 comentaris:

  1. Quina pinta més bona!! El d'anxoves t'ha quedat xulíssim!! Una braçada

    ResponElimina
  2. El primer pintxo és doloç i salat, equilibri aconseguit!

    ResponElimina
  3. Hola,
    El primer és molt especial... amb una combinació de sabors molt atrevida, com a mi m'agrada! En prenc nota. Petons

    ResponElimina
  4. Boníssims tots dos, m'agradaria provar-los sobretot el primer, que és ben diferent!

    ResponElimina
  5. estan bien los dos y siempre viene muy bien estas ideas son muy bien recibidas
    peto i bona setmana
    miquel

    ResponElimina
  6. El primer és un atreviment!, el segon un èxit segur!, una bona proposta si senyora. A reveure!

    ResponElimina
  7. La melmelada amb el formatge és espectacular!!! la combi de sabors és una delícia!
    Molts petonetsss

    ResponElimina
  8. Tots passem per moments menys inspirats... però no passa res ;)
    Em quedo amb la primera proposta, trobo que la xocolata i l'anxova han de fer un contrast extrordinari!

    ResponElimina
  9. jiji...a mi també em venen crisis d'aquestes!! però per ara les anem superant! Aquests pintxos han de ser molt bons. Jo, com la Gemma, em quedo amb el d'anxova i xocolata!! què bo ha de ser!!

    Molts petonets!!

    ResponElimina
  10. Oye el de anchoa y choco tiene que estar buenisimo.
    Las crisis blogueras las tenemos todos,algunas veces nos exigimos demasiado.Bss Esther

    ResponElimina
  11. Em quedo amb el primer, els contrast ha de ser la bomba!! Una bona manera de sortir d'aquesta petita crisi!

    ResponElimina
  12. T’han quedat de primera i tots deurien ser molt bons. Moltíssims cops els pinxos, a casa serveixen per fer un gran sopar
    Petons

    ResponElimina
  13. Com m'agraden els pintxos, per l'amor de Déu. I acompanyadets per un txacolí .... aiiiiiiii!

    ResponElimina
  14. Moltes felicitats! avui han recomanat el vostre bloc a "El mon a RAC1". Aquí teniu l'enllaç del bloc d'ells

    http://rac1.org/elmon/seccions/a-cop-de-clic/

    Una abraçada

    ResponElimina