dimecres, 25 de gener del 2012

Flam xinès o "Tocinillo de cielo" amb nata a l'armanyàc

Aquest tipus de flamet el tenia pendent des de fa temps, però la gran quantitat de rovells em feia tirar cap enrrera. Així que aprofitant que de la recepta anterior tenia uns quants rovells per la nevera, em vaig animar a fer-lo.
És realment senzill de fer, i el resultat és un flamet ideal, suau i tímid al paladar que combinat amb la nata a l'armanyàc et fa pujar als núvols.

Només dir que amb aquesta tasseta em van confesar que era el millor que havia preparat mai..... no sé com agafar-m'ho això!!

Ingredients: (6 unitats)
- 12 rovells d'ou
- 150 ml aigua
- 150 gr de sucre
-1 cullerada de nata líquida
- 100 gr de sucre per fer el caramel

Preescalfem el forn a 170º i omplim la safata amb dos dits d'aigua.
Preparem el caramel posant el sucre dins un cassonet, un cop agafi el color l'incorporem al fons de les nostres flameres o recipients que haguem escollit per servir els flams.

Posem a couse l'aigua i el sucre dins un cassó tot fent un almíbar. Amb un termòmetre controlem que l'almíbar arribi a 100-109º de temperatura, llavors el tindrem a punt.

Remenem els rovells d'ou i anem afegint mica en mica l'almíbar.
Finalment incorporem la nata líquida i seguim remenant. Aboquem la mescla a cada recipient i enfornem al bany maria durant uns 20-25 min.

Ingredients per la nata a l'armanyàc:
- 100 ml de nata per muntar
- 25 gr de sucre
- 1 cullerada d'armanyàc

Afegim tots els ingredients dins un bol i muntem la nata. Un cop muntada acabem de decorar els nostres flamets xinesos amb una muntanyeta de nata a l'armanyàc.

Bon profit!

19 comentaris:

  1. Això és una bomba de caloroies! :)
    Quin ritme, no pares de publicar receptes delicioses de postres, mmmm...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gemma havia de fer alguna cosa amb els rovells, i com que sóc molt llaminera.... no me n'he pogut resistir, jejej

      Elimina
  2. M'agrada molt el tocinillo del cielo i no sabia com es feia. Gràcies per explicar-ho! Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Marina de res dona, jo feia temps buscava la recepta i és més fàcil del que sembla, anima't ;)

      Elimina
  3. Una exquisitez!!
    SE ve delicado y maravilloso!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Isabel tiene un sabor muy muy suave, y es una auténtica delicia, en cuanto tengas la oportunidad pruébalo.

      Elimina
  4. Quina bona cara que té! deu estar bonísim!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si t'agrada com ha quedat de sabor et confeso que és una meravella. Gràcies per comentar, petons!

      Elimina
  5. A mi també em tira enrere tants rovells i mira que en sé d'un que estaria emocionat amb aquest flamet.
    Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Dona no facis un lleig als rovells!, si és per aprofitar ingredients t'animo que provis la recepta, però expressament jo tampoc la faria.
      Petons guapa!

      Elimina
  6. esta me gusta pero es que el de limón... madre mía, tengo que hacer ese pastel cuanto antes! Besitos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Nieves con el de limón te vas a enamorar, yo ya estoy pensando en el próximo jejej
      Besos! :)

      Elimina
  7. Estic amb la Gemma, on ets fots tot el que publiques? Jo hauria de baixar rodolant l'escala! jajaja M'encanta així presentat amb tasseta, i mira que jo no sóc massa fan del tocinillo... però el Xavi em faria la ola! jeje
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sandra per sort no em menjo tot el que publico jejej. La família sempre en fa algún tastet, però tot i així no et preocupis que a casa som molt esportistes i mirem de no fer gaire coixí, sinó malament!
      Anima't i fes-li un flamet al Xavi vinga dona! ;) Petons guapa

      Elimina
  8. Jo he de vigilar amb el ous però un caprici com el teu no me´l perdria pas. Ara no sabia que el flam xinès és el nostre tonicillo.

    ResponElimina
  9. De petita me'n comprava el meu avui, quins bons records!! Si que és colesterol a punta pala, però per un no passa res, oi?
    petonets

    ResponElimina
  10. Ei, quina passada de flam, una delícia!!!

    ResponElimina
  11. l'Yves és un gran fa, encara que a mi no m'agraden.petonetssssssss

    ResponElimina
  12. Molt bona idea per utilitzar els rovells. T'ha quedat molt maco presentat a la tasseta, i deu estar per llepar-se els dits!
    Petons

    ResponElimina