dilluns, 2 de gener del 2012

Galetes Panettone


El Panettone és el típic brioix d'origen italià que s'ha estès arreu del món, amb el seu gust de fruita confitada, panses, ametlla, etc... i de textura "tovet, tovet". 

Els records que em transporten els Panettone és la figura de la meva mare, emocionant-se a cada cantonada del supermercat cada cop que en veia una filera ben plena, amb el seu corresponent "oooooooooohhh Helena!!" cada vegada que me'ls ensenyava tota cofoia, és sens dubte la fan incondicional número 1 dels Panettone.

Com que aquest any passat 2011 no m'he atrevit a preparar-li un bon Panettone, s'ha hagut de conformar amb unes galetes que estic segura la fan gaudir de cada mossegada.

Ingredients: entre 15-20 unitats segons el tamany
- 125 gr de mantega en pomada
- 130 gr de sucre
- 1 ou
- 200 gr de farina
- 50 gr d'ametlla mòlta
- 1 culleradeta de cafè de llevadura
- 1 culleradeta d'essència de flor de taronger
- panses, cireres confitades o seques, taronja confitada (quantitat al gust)

Dins un bol batem la mantega amb el sucre. Afegim l'ou i l'essència de taronger fins que quedin els ingredients ben integrats.
En un altre bol mesclem la farina, l'ametlla mòlta i la llevadura. Anem incorporant els ingredients secs a la massa anterior.

Quan haguem aconseguit una massa consistent, anem incorporant les panses, cireres i taronja confitada tallades a trossos petits. En podem reservar una mica per acabar de decorar pel damunt.
Al damunt de paper sulfuritzat en fem boletes i acabem de decorar amb la fruita que hem reservat.

Enfornem uns 10-15 min fins que quedin daurades del voltant. Les deixem refredar damunt d'una reixeta.




































Bon profit!

13 comentaris:

  1. Primer de tot, feliç Any Nou!!!
    Quina bona idea, aquestes galetes. Segur que son tant o mes bones que un panettone.
    Petonets.

    ResponElimina
  2. Hola, T'acabo de descubrir, tens un blog genial!! Quines receptes més bones, mmm... Ara ja sóc la teva seguidora!! :D Et convido al nostre nou blog. Bones Festes!!

    ResponElimina
  3. Feliç any nou guapa!! :)
    Genials aquestes galetes, tenen una pinta deliciosa. Segur que la teva mare es va conformar ben a gust!! :P
    Jo tampoc m'atraveixo amb el Panettone!! :(

    Molts petonets guapa!

    ResponElimina
  4. Apa Helena!! Quines galetones més bones i originals, ja m'agradaria provar-ne un parell! A veure si m'animo!
    Petonets i bon any!
    Sandra

    ResponElimina
  5. Que originals! Jo vaig fer Panettone pero en versió individuals perque no vaig trobar motlles.
    Les teves galetes segur que son boníssimes!
    Un petonet

    ResponElimina
  6. Helena trobo que son súper originals, no se m'hauria acudit mai!! Fan una pinta espectacular!! Em sembla que me les apuntaré i potser miro de fer-les!! Una abraçada :)

    ResponElimina
  7. Quines galetes més originals, les faré perquè tenia pendent fer un panettone aquest any però m'en van regalar un i no el vaig fer, però d'aquesta manera en forma de galetes potser no és tan contundent.
    Bon any!
    Rosa Maria

    ResponElimina
  8. Estoy segura que tu madre habrá quedado tan contenta con este dulce como con un gran panettone, si se los has preparado tu y encima con todo tu cariño....
    Besitos.

    ResponElimina
  9. que estupenda y gran idea, tomo nota! me parece genial! Besitos

    ResponElimina
  10. Segur que vas fer molt feliç la teva mare!!! unes galetes excel·lents!!! Bon any i bons Reis!

    ResponElimina
  11. Han de ser d'allò més bones, una gran idea!

    ResponElimina
  12. Quines galletes més originals!!!!!!definitivament per sorprendre aquestes festes!!!!!bon començament d'any i feliç dia de reis!!!!

    ResponElimina