dilluns, 25 de juny del 2012

Curd de llima amb crema de formatge

Tots coneixem el curd de llimona però se us ha passat pel cap degustar un curd de llima? La llima no és tan àcida com la llimona, té aquell repunt més dolçot que et fa axinar els ulls i posar cara de vici a la vegada.
Així que el divendres vaig pensar que en forma de crema quedaria genial per donar la benvinguda al cap de setmana. El resultat va agradar i molt, és senzill de fer i ideal per acabar un àpat a l'estiu.


Ingredients (2 unitats):
-100 gr de formatge crema
- 100 ml de nata líquida
- 50 gr de sucre
- ratlladura de mitja llima
- 1 ou
- el suc de dues llimes
- 50 gr de mantega
- 75 gr de sucre
- ratlladura d'una llima

En un bol hi posem el formatge crema amb la nata, els 50 gr de sucre i la ratlladura de mitja llima.
Ho muntem amb l'ajuda d'unes varilles i quan ho tinguem ben ferm ho aboquem a la base del nostre got o copa on ho servim. Reservem a la nevera.

Per fer el curd de llima haurem de posar dins un cassó el suc de llima juntament amb el sucre, la ratlladura de llima i la mantega, que haurà d'escalfar-se a foc mig.
Mentres el sucre i la mantega es dissolen, anem batent l'ou i seguidament l'afegim a la mescla amb l'ajuda d'un colador perquè quedi ben fi.
Anem barrejant sempre a foc suau i sense deixar de remenar fins que espesseixi. Deixem refredar una mica.

Per acabar el nostre gotet de llima afegim la meitat del curd de llima al damunt de la crema de formatge. Podem acabar de decorar amb una mica de ratlladura de llima i conservem a la nevera fins el moment de servir.


Bon profit!

17 comentaris:

  1. Uei, fa temps que vaig tastar el lemon curd i m'agradà bona cosa, amb llima dolça deu tenir un toc més refrescant, no? Has tingut una bona idea de fer-lo.

    Jo me l'anote! Que l'estiu serà llarg i aquest plat abelleix un munt!

    Una besada,

    Xavier

    ResponElimina
  2. Mai ho he tastat pero crec que ho faré aviat

    petons!

    ResponElimina
  3. Fa poc vaig fer unes copes molt semblant i ens van agradar molt. La combinacio queda sensacional!

    ResponElimina
  4. Como diría el Mini "qué fresquidad" ;)
    Exquisito, un postre delicatessen

    ResponElimina
  5. Delicado y atractivo,el curd me encanta y de lima no lo hice nunca.Lo haré.Es un postre buenísismo,así con queso.

    CAriños

    ResponElimina
  6. Aparte de ser un postre refrescante debe ser buenisimo. Me lo apunto. besitos de una admiradora.mama

    ResponElimina
  7. Aquests postres han de ser molt refrescants... m'ha agradat l'opció de fer el curd amb llima, ho provaré!
    Salutacions!

    ResponElimina
  8. Boníssím, segur! M'hi agrada molt el toc de llima que també hi has posat... mmm!! petonet

    ResponElimina
  9. SI el formatge m'encanta i els cítrics també, imagina't aquesta combinació en boca...m'ha d'apassionar. És com menjar una mousse de llima deconstruida no? jej petons

    ResponElimina
  10. Mmmmm, lima curd! M'encanta!!! Aquesta me l'apunto, m'he tornat adicta al lemon curd! jejeje
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  11. Hola,
    M'agrada molt més la llima que la llimona, i amb el formatge... és exquisit. Petons

    ResponElimina
  12. fa temps que tinc pendent fer curd! a veure si m'animo ja. petonets

    ResponElimina
  13. A casa el curd de llimona ens agrada moltíssim. El faig amb la Thermomix i queda soberbi. Aquest teu amb llima no té pèrdua. La propera vegada adaptaré la teva.
    Una abraçada,
    Nani

    ResponElimina
  14. Boníssim, ha d'estar exquisit de llima! Serien les postres ideals pel plat que proposem avui al bloc d'Esfruita, la botiga online de fruita i verdura de qualitat. El plat en qüestió és un pollastre amb verdures que esperem que us agradi molt, us convidem a entrar-hi, a veure'l i a dir-hi la vostra!
    http://www.esfruita.com/assessorem/pollastre-amb-verdures/

    ESfruita.

    ResponElimina
  15. Que bo el curd de llima!! El probare la propera vegada que el faci. I la combinacio amb la crema de formatge es genial! Petons

    ResponElimina
  16. Un dessert exquis et une crème délicieuse. J'aime beaucoup.
    A bientôt

    ResponElimina
  17. Quina coseta més delicada i suau a la vista i al paladar!, segur que aquesta copeta entra lleugera i gustosa...ummmm, amb aquesta calor!Un petonet!, guapi!

    ResponElimina