dilluns, 28 de juny del 2010

Lleuger de poma amb nata al romaní


Durant el cap de setmana que vam passar a Donostia vàrem provar infinitat de petits plaers, i un d'ells em va captivar tant que el vaig haver de copiar al cap de pocs dies. Evidentment no es pot comparar amb el que vaig provar, però a mesura que el vagi repetint...prometo tenir-hi la mà trencada.

Es tractava d'un simple pastís de poma, amb una base de pasta de full i unes llamines de poma col·locades pel damunt i enfornat amb una mica de sucre. Simple i deliciós.

El millor de tot venia amb el descobriment que vaig fer, una nata amb una aroma i gust de romaní que despertava tots els sentits, així que començem!

Ingredients: (per dos pastissets individuals)

- pasta de full
- 1 poma (si són les de Girona millor)
- sucre
- essència de vainilla
- 25 gr de mantega

Primer de tot tallem amb un motlle individual la porció de pasta de full, la punxem i l'enfornem uns 5 min fins que hagi agafat una mica de color. No volem que agafi volum, perquè després acabarà la cocció amb la poma.

Després tallem la poma a llamines i l'anem col·locant pel damunt.

Fonem una mica de mantega i hi afegim una cullerada d'essència de vainilla. Tirem un parell de cullerades pel damunt de la poma i afegim una cullerada de sucre també pel damunt.
Enfornem el pastisset a uns 190º uns 15-20 min, segons com veiem el color de la poma.

Tenir present que s'ha de servir al moment, així que si voleu el podeu reservar a la nevera i simplement enfornar-lo 15 min abans de servir-lo.

Ingredients per la nata al romaní:

- 200 ml de nata per muntar
- 1 cullerada de sucre
- Romaní

Primer de tot agafem uns brots de romaní, extreiem les fulles i les piquem ben petites.
Muntem la nata amb la cullerada de sucre i afegim el romaní. Deixem reposar fins que la necessitem per decorar el plat.

Es serveix tot junt, amb una cullerada de nata al costat i la mescla és espectacular.

Bon profit!

4 comentaris:

  1. Meravellós i sublim!!!! ah, per cert, visca Donosti!!

    ResponElimina
  2. Que original!, se m'acudeix que potser també es pot fer amb menta,no?(és que tinc problemes amb el romaní).El pastisset sembla senzill i gens empalagós, m'agrada.A reveure!

    ResponElimina
  3. A Donosti s'hi menja super bé! Les postres amb poma m'encanten i la salseta ha de ser deliciosa, ideal per acompanyar moltes postres semblants.

    ResponElimina
  4. Que bona ha de ser la nata amb romaní, t'asseguro que provaré aquests pastissets de poma!

    ResponElimina