diumenge, 14 de novembre del 2010

Pa de tomàquet



Una vegada vaig provar el pa de tomàquet i des d'aquell dia que he intentat imitar-lo.
Aquest és un pa amb un gust molt fí, molt esponjós i de crosta fina i superficial.
Ideal per acompanyar embotits i formatge en un dia diferent.



Ingredients:

- 1 cullerada d'oli
- 245 ml d'aigua
- 1 culleradeta de sal
- 1 cullerada de sucre
- 455 gr de farina
- 1 culleradeta de llevadura seca
- 1 cullerada d'orenga
- 150 gr de tomàquet dessecat en conserva

Possem tots els ingredients dins la cubeta de la panificadora, excepte l'orenga i el tomàquet.
Possem el programa de pa bàsic perquè vagi amssant i al cap d'uns minuts afegim l'orenga i el tomàquet tallat a rodanxes.

Un cop estigui amassat el treiem de la cubeta i l'amassem a mà amb l'ajuda d'una mica de farina. En podem fer 4 panets grans o 8 de petits.
Deixem reposar sobre la safata i tapats amb un drap durant 1 hora.

Un cop hagin llevat enfornem amb el forn preescalfat a 250º, durant aproximadament 15 minuts.



Bon profit!

15 comentaris:

  1. Per l'amor de déu. L'essència catalana en aquest pa teu! com tu dius, ens l'imaginem amb una bona llenca de formatge, deliciós.

    ResponElimina
  2. Ha sido verlo y quererlo. Tengo la boca hecha agua y eso que acabo de desayunar.

    Besos.

    ResponElimina
  3. M'encanta aquesta versió de pa! primer de tot, té un color tant bonic que ja dóna ganes de menjar-lo, i després aquesta molla és una meravella!!!!
    Molts petons

    ResponElimina
  4. Bueno, vaig que t'ha costat varis intents, però ara t'ha quedat perfecte!! Jo no l'he fet mai, però l'he tastat a Hofmann i la veritat es que és boníssim. Es com si menjessis el pa amb tomàquet però amb un toc més suau i bó, a veure si un dia el pobro :)

    Un petó!!

    ResponElimina
  5. No em veuré mai en cor de fer un pa tant deliciós, així que per quan quedem?... Un pa molt català, el més català de tots, potser per això encara m'agrada més!...una abraçada!

    ResponElimina
  6. Quin color més bonic que queda... No he tastat mai un pa així, però estic segura que m'agradaria molt. Ideal per a un pa amb tomàquet amb bons embotits!

    ResponElimina
  7. Sí que ha de ser bo aquest pa, l'haurem de provar, em sembla!

    ResponElimina
  8. Aquest pa ha de estar deliciós, i t’estalvies el tomàquet, jejejeje
    Petonets

    ResponElimina
  9. wow! que bé que et va quedar aquest pa, es veu boníssim! enhorabona
    :)

    ResponElimina
  10. Helena, ¡qué buenos panes! ¡me encantaron! :)

    ResponElimina
  11. Ostres quin pa més bo!!El tomàquet li dóna un color fantàstic. I segur que un gust boníssim! T'han quedat molt bonics.

    Petonets!

    ResponElimina
  12. Oh, aquest no l'he tastat mai!!! I l'hauré de provar! Que bo ha de ser amb un bon formatge o embotit!! :)
    Petons!

    ResponElimina
  13. Cada vez que estamos en Bcn, disfrutamos de este pan, es una buena idea el hacerlo en casa, por que no?
    Gracias por traerme a la memoria este pancito.
    Un beso.

    ResponElimina
  14. Ce pain me semble délicieux.
    je note ta recette.
    Bonne journée.

    ResponElimina
  15. M'encanta el pa però el de tomàquet no l'he tastat mai!
    M'ha conquistat aquesta crosta i la molla tan suau!

    ResponElimina