dissabte, 13 de novembre del 2010

Pastís de cervessa Guinness



Els que tenen blog o acostumen a visitar blogs de cuina segurament han vist mil i una vegades aquest tipus de pastís. Jo el vaig veure per última vegada a " Ma petite boulangerie" i em va convencer del tot.
Sé que sobta el nom i l'ingredient principal, però el gust és extraordinari, diferent i amb la combinació del frosting de formatge és per plorar de l'emoció.


Ingredients: (pel pastís)
- 250 ml de cervessa Guinness
- 250 gr de mantega
- 250 gr de farina
- 400 gr de sucre
- 2 ous
- 1 culleradeta de vainilla líquida
- 1 sobre de llevadura (o 2 culleradetes de bicarbonat)
- 75 gr de cacau pur (tipus valor)
- 140 ml de nata líquida.

En primer lloc preescalfem el forn a 180º.

Ara possem a escalfar la cervessa sense que arribi a arrencar el bull, i seguidament afegim la mantega i esperem que es dissolgui. Reservem.

Barregem dins un bol la farina, el sucre, el cacau i la llevadura.

En un altre bol barregem els ous, la nata líquida i la vainilla líquida amb unes barilles. Seguidament afegim la mescla anterior de cervessa dins els ingredients líquids.

Finalment mesclem els ingredients líquids amb els sòlids fins aconseguir una massa homogènia i sense cap grumoll. Afegim la massa dins el motlle i enfornem durant uns 50 min fins que al punxar amb un puxó, aquest surti net.

Deixem refredar el pastís.


Ingredients: (pel frosting)
- 300 gr de formatge cremós
- 360 ml de nata líquida
- 150 gr de sucre llustre

Barregem el formatge amb el sucre fins que quedi ben integrat. Muntem la nata amb unes varilles i seguidament hi agefim el formatge. Muntem fins aconseguir una crema uniforme.

En aquest cas vaig desenmotllar el pastís i un cop col·locat al plat de decoració li vaig tornar a posar el motlle (només la part del voltant), després hi vaig abocar la crema de formatge pel damunt i vaig allisar la superfície. Tanquem el motlle i reservem dins la nevera perquè qualli.
D'aquesta manera al desenmotllar ens quedarà la forma perfecta i acabarà simulant un veritable got de cervessa Guinness.



Animeu-vos a provar-lo, i si dubteu no digueu que mai el fareu perquè acabareu caient.

Bon profit!

12 comentaris:

  1. Quina delícia!!!! t'ha quedat preciosa!! jo la tinc a la lista de pendents i ha de caure ja!!!
    Molts petonets

    ResponElimina
  2. Realment l'he vist diverses vegades i em crida l'atenció, queda a pendents! ;)
    T'ha quedat preciós!
    Petonets,
    Sandra

    ResponElimina
  3. MAgníficooooo otro más que tengo pendiente...pués ayer me recordé de él,puesto que cociné con cerveza y nunca lo había hecho...ñla próxima receta con cerveza será esta....que delicia ;))

    Besos

    ResponElimina
  4. Aquest pastís, des de que la trotamundos ens els va ensenyar, crec que ha passat per totes les cuines!!! el teu és del tot genial! Milions de petons.

    ResponElimina
  5. Cada cop que el veig penso, l'haig de fer!!!! Al final l'ahurà fet tothom menys jo :)
    T'ha quedat sensacional!!!!

    ResponElimina
  6. Jo també l'he vist en altres blogs: ja m'has convençut, el faré!

    ResponElimina
  7. Genial!!!!
    És un pastís boníssim, només de pensar lo bo que és em torna a donar salivera.
    Petonets

    ResponElimina
  8. Ingrid si el tens pendent no el facis esperar gaire perquè t'encantarà ;)

    Fogons de la bordeta moltes gràcies, us recomano que el proveu de fer, jo també el tenia pendent des de fa moooolts i mooolts mesos :D

    Silvia yo nunca he cocinado con cerveza y me impresionó, animate y verás que resultado, besos!

    Vermells moltes gràcies guapos, l'he vist tantes vegades que no em podia negar de fer-lo!

    Gemma quan el facis segurament el tornaré a fer, estic segura que et quedarà mil vegades millor ;)

    Visc a la cuina no hi pensis més i fes-lo, és senzill de fer i no té gens de gust de cervessa. el frosting i el cacau són divins! petonasos

    Carmen tu ja el deus haver fet, llavors ja saps del que parlo, oi? gràcies per l'afalac guapa!

    ResponElimina
  9. Crec que aquest pastís ha visitat més cuines que el llibre de l´arguiñano , la primera vegada em va agradar tot i que no m´he decidit mai a fer-lo, ara ja m´has convençut del tot, es veu fantàstic i ja no tinc excusa tot i que no crec que em surti tant be , sóc una mica negada jo pels pastissos, donem sort.
    una abraçada

    ResponElimina
  10. Doncs jo no l'havia vist encara. I la Guinness m'encantava... abans de que els embarassos em fessin avorrir tot tipus d'alcohol. Una manera de recuperar-ne el gust. Serà el pastís per a "adults" combinat amb un sense lactosa per als petits.

    ResponElimina
  11. Helena, la veritat és que mai havia vist aquest pastís. La meva primera vegada és al bloc. I et va quedar fet una meravella! ¡M'encanta!
    Salutacions.

    ResponElimina