dilluns, 4 d’octubre del 2010

Tonyina a la riojana


Ai la Rioja la Rioja... aquells carrerons al vespre d'Haro.... aquelles verduretes envejables....aquells paisatges plens de turons farcits de vinyes i més vinyes....i el vi.... què haig de dir del vi de la Rioja....

La Rioja em té captivada, però encara em va enamorar més quan vaig provar aquesta recepta típica d'allà. És d'aquells plats que mentres el proves vas desxifrant els ingredients, i espero que els hagués clavat a mida perquè sinó... em temo que hauré de tornar a la Rioja tant si com no!


Ingredients: (per 2 persones)

- dos talls de tonyina o ventresca (és més fàcil trobar tonyina però un dia és un dia)
- 1 ceba
- 1 gra d'all
- 1 pebrot vermell
- 4 tomàquets
- oli, sal i sucre

En primer lloc tallem la ceba i l'all ben petits i els possem a daurar a la paella.
Anem netejant el pebrot vermell, treiem nervis i llavors i el tallem a dauets. Ho afegim a la paella amb la ceba un cop s'hagi enrrossit.
Tallem els tomàquets a quarts, els pelem i els netejem. En fem dauets i ho incorporarem amb la resta de verdures. Afegim sal i una mica de sucre per l'acidessa i ho deixem fer xup xup una bona estoneta a foc molt i molt lent.

Quan ja estigui fet el sofregit ho podeu triturar o servir així mateix, com us agradi més.
Posseu a coure la tonyina a la planxa però no massa estona, perquè si alguna cosa té la tonyina és que pot ser molt bona però si ens passem de cocció no hi ha qui se la mengi.

Per últim servim els talls de tonyina amb la seva salsa.

Bon profit!


6 comentaris:

  1. No sóc massa (per no dir gens) tonyinero.
    Ara, si la recepta viatja des de La Rioja ...

    ResponElimina
  2. Si vé de la Rioja no se li pot fer cap lleig oi? ;)
    Pots provar-ho de fer amb qualsevol peix que t'agradi, merci pel comentari Òscar.

    ResponElimina
  3. La tonyina no m’agrada gaire, però li faré per en Miquel que a ell li entusiasma.
    Petons

    ResponElimina
  4. Hola! He trobat el teu bloc a través del teu comentari al blog "com a casa, res!" I m'he passat i ja m'hi he quedat de seguidora :) Aquesta tonyina té molt bona pinta :P M'agrada molt la tonyina ademés jejeje

    Si vols passar-te pel meu i s'hi t'agrada fer-te seguidora seràs benvinguda! (estic donant per suposat que es una dona, sino perdona'm!!)

    Un petó!

    Et deixo l'enllaç:
    Anniki http://gastroadikt.blogspot.com

    ResponElimina
  5. Hola Anniki, si sóc una dona em dic Helena. Si t'agrada la tonyina prova la recepta que t'encantarà. Ara vaig a curiosejar el teu blog, m'encanta descobrir receptes noves.

    ResponElimina
  6. La tonyina m'agrada si la salseta que hi acompanya és bona.. per això em sembla una bona opció aquesta que ens presentes!fa molt bona cara!Una abraçada!

    ResponElimina